Wang



Mi chiamo Wang, vengo da casa, in viale Certosa e vado in corso Buenos Aires a fare acquisti con la mia amica Chen. Sono in Italia da quattro anni, studio Mediazione Linguistica all’Università Statale di Milano. Vorrei fare l’insegnante di lingue. Lavoro part time come insegnante di cinese a bimbi che sono nati in Italia da genitori cinesi. A settembre mi laureo. Dell’Italia mi piace lo shopping e il cibo: il mio piatto preferito sono gli spaghetti ai frutti di mare.

My name is Wang, I'm coming from home, in viale Certosa and going to corso Buenos Aires for shopping with my friend Chen. I am in Italy for 4 years, I study Mediation Linguistics at the State University of Milano. I would like to be a teacher of languages. I work part time as a teacher of Chinese language for children who were born in Italy from Chinese parents. In September I will graduate. What I like about Italy is shopping and food: my favorite dish is spaghetti with seafood.

Nessun commento:

Posta un commento